دهکده من

دهکده من

دهکده من

دهکده من

دهکده من

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی
آخرین نظرات

پرورش مرغ عشق به صورت ساده

چهارشنبه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۹، ۱۰:۱۲ ق.ظ
مرغ های عشق پرنده های بازیگوشی هستند آنها مدام در حال شیطنت و بازی کردن هستند. ماده ها از جویدن چوب لذت می برند. مقلدهای خوبی نیستند ولی قادر به سوت زدن و ادای چندین کلمه هستند.همچنین تکثیر انان نیز بسیار ساده است و با کم ترین امکانات ممکن است.

 

بلوغ

بلوغ این پرنده در 3ماهگی اتفاق می افتد. بعد از سپری شدن یک دوره سه ماهه پرهای مرغ عشق شروع به ریختن می کند این بدین معنی است که مثل سایر مرغ های عشق به بلوغ رسیده و آماده تولید مثل هستند.

پرنده ماده قبل از تخم‌گذاری، در دفعات مختلف با فاصله زمانی 2 تا 3 ساعته، بیرون روی دارد و این فاصله زمانی را افزایش می دهد تا در زمانی که روی تخمها می نشیند مجبور باشد در فاصله های کوتاه تری این کار را انجام دهد چون اگر دمای تخم ها تغییر کند ممکن است به جوجه تبدیل نشوند.

شروع تخم گذاری آنها در فصل های بارندگی است چون برای پرورش جوجه ها به آب نیاز دارند. پرنده ماده در هر نوبت میانگین 2 تا6 عدد تخم می گذارد.

پس از 18الی 26 روز جوجه ها سر از تخم بیرون می آورند و کاملا وابسته مادر هستند بعد از 25 تا 30روز لانه را ترک می کنند و پدر به به مدت 3هفته از آنها مراقبت می کند و گاهی آنها را تغذیه می کند.


یک نکته مهم:

اگر در منزل قصد مراقبت از این پرنده را دارید باید آگاه باشید که شروع جفت گیری با نوک زدن پرنده نر به ماده اتفاق می افتد پس فکر نکنید که آنها شروع به دعوا کرده اند و قصد جلوگیری از این کار را داشته باشید پس در هنگام جفت گیری مزاحمتی برای آنها ایجاد نکنید چون اگر اختلالی در فرایند جفت گیری باشد ممکن است جوجه ها بدون سر و یا بدون بال و پر بدنیا بیایند.


نکته مهم دو :

وقتی جوجه ها بدنیا آمدند چون پرنده مادر در حال پرورش دادن جوجه هی خود است ممکن است طبق غریزه مادری با پرنده نر جنگ و دعوا کند و حتی منجربه به کشته شدن پرنده نر توسط مادر شود. در صورت مشاهده چنین صحنه ایی حتما جنس نر را از مادر و جوجه ها جدا کنید.


تغذیه مرغ عشق

اگر از میوه هایی مثل هویج،سیب و گلابی به آنها می دهید حتما قبل از اینکه در اختیارشان بگذارید، خیلی خوب آنها را شسته و قطعه قطعه کنید حتی رنده شده آنها هم مناسب است.
مرغ های عشق به خوردن توت فرنگی و انگور هم علاقه مند هستند.
از نان خیس شده هم می توانید به خورد این پرنده ها بدهید.
سعی کنید دانه هایی مثل عدس، لوبیا و باقلا را به صورت پخته شده در اختیار انها بگذارید.
بادام را به صورت خام و خیس شده در اختیارشان بگذارید.


چند نکته کاربردی و کاملا موثر در پرورش مرغ عشق

قرار دادن قفس مرغ عشق ها در مکانی که دو طرف قفس را پوشش دهد بسیار موثر است.(مانند گوشه دیوار)

ارتفاع مناسب برای قفس مرغ عشق ها حدود 2 متر است.

استفاده از دانه های گرم مانند شاهدانه و تخم کتان بسیار موثر است.(در استفاده از شاهدانه زیاد روی نکنید! حدود 10 عدد در روز برای یک جفت کافی است)

قفس انها را در مکانی ساکت و کم رفت و امد قرار دهید.

پخش صدای مرغ عشق های نر مست باعث تحریک جفت میشود

 

 

مرجع

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی