دهکده من

دهکده من

دهکده من

دهکده من

دهکده من

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی
آخرین نظرات

7 کلید تبدیل شدن به یک شخصیت مثبت

چهارشنبه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۹، ۱۰:۳۱ ق.ظ
وقتی ذهن خود را با جملات مثبت، اطلاعات، کتاب ها، مکالمات، برنامه های صوتی و افکار مثبت تغذیه می کنید، نگرش و شخصیت مثبت تری ایجاد میکنید.

 

رژیم ذهنی شما تا حد زیادی شخصیت شما و تقریباً هر آنچه را که در زندگی برای شما اتفاق می افتد، تعیین می کند. رژیم ذهنی چیست؟ خواندن را ادامه دهید و اهمیت آن را توضیح خواهم داد.

وقتی ذهن خود را با جملات مثبت، اطلاعات، کتاب ها، مکالمات، برنامه های صوتی و افکار مثبت تغذیه می کنید، نگرش و شخصیت مثبت تری ایجاد میکنید. شما تأثیرگذارتر و متقاعد کننده تر می شوید. شما از عزت نفس بیشتری برخوردار هستید. شما یاد می گیرید که چگونه اعتماد به نفس داشته باشید.

وقتی تصمیمی شفاف و واضح اتخاذ می کنید که می خواهید کنترل کاملی بر ذهن خود داشته باشید، احساسات و افکار منفی را که ممکن است در گذشته شما را عقب نگه داشته باشد، از بین ببرید و به فردی کاملاً مثبت تبدیل شوید، در واقع می توانید تحول شخصی خود را به وجود بیاورید.

آمادگی ذهنی مانند آمادگی جسمی است. شما با آموزش و تمرین میزان اعتماد به نفس بالا و نگرش مثبت را پرورش می دهید. در اینجا هفت کلید برای تبدیل شدن به یک فرد کاملاً مثبت وجود دارد:


1- عبارات تأکیدی  مثبت

در حالی که با خود صحبت می کنید، مثبت صحبت کنید. گفتگوی درونی خود را کنترل کنید. از عبارات تأکیدی مثبت بیان شده در زمان حال و شخصی استفاده کنید. در اینجا چند نمونه آورده شده است: "من خودم را دوست دارم!" "من می توانم آن را انجام دهم!" "من احساس فوق العاده ای دارم"! "من مسئولم!"

ما معتقدیم که به طور کامل 95% از احساسات شما با روشی که در طول روز با خود صحبت می کنید تعیین می شود. واقعیت غم انگیز این است که اگر به طور عامدانه و آگاهانه با خودتان به روشی مثبت و سازنده صحبت نکنید، به طور پیش فرض به مواردی فکر خواهید کرد که باعث نارضایتی شما شود، عزت نفس خود را پایین بیاورید یا باعث نگرانی و اضطراب اجتماعی شوید. ذهن شما مثل یک باغ است. اگر به عمد گل کاشت نکنید مطمئناً، علفهای هرز بدون هیچ گونه تشویقی رشد می کنند.


2- تجسم مثبت

شاید قدرتمندترین توانایی شما توانایی تجسم و دیدن اینکه اهداف خود را از قبل بدست آورده باشید. تصویری واضح و هیجان انگیز از هدف و زندگی ایده آل خود ایجاد کنید و این تصویر را بارها و بارها در ذهن خود پخش کنید. همه پیشرفت در زندگی شما با بهبود تصاویر ذهنی شما آغاز می شود. همانطور که خود را از درون می بینید، "در بیرون" نیز خواهید بود.


3- افراد مثبت

انتخاب شما از افرادی که با آنها زندگی می کنید، کار می کنید، و همکار هستید بیشتر از هر عاملی در احساسات و موفقیت شما تأثیر خواهد گذاشت. تصمیم بگیرید امروز با برندگان، با افراد مثبت، با افرادی که خوشبخت و خوش بین هستند، ارتباط برقرار کنید. به هر قیمتی از افراد منفی خودداری کنید. افراد منفی منبع اصلی اکثر نارضایتی های زندگی هستند. این مسئله را حل کنید که از امروز به بعد، شما در زندگی خود درگیر افراد استرسی یا منفی نخواهید بود.


4- تغذیه ذهنی مثبت

درست همانطور که بدن شما تا حدی سالم است که شما غذاهای سالم و مغذی می خورید، ذهن شما تا حدی سالم است که شما آن را به جای "آب نبات ذهنی" از "پروتئین ذهنی" تغذیه می کنید. کتاب ها، مجلات و مقاله هایی را بخوانید که آموزشی، الهام بخش یا انگیزشی هستند.

ذهن خود را با اطلاعات و ایده هایی که رو به تعالی است تغذیه کنید و این باعث می شود احساس خوشبختی و اعتماد به نفس بیشتری نسبت به خود و جهان داشته باشید.  


5- آموزش و توسعه مثبت

تقریباً همه افراد جامعه ما با منابع محدود، گاهی اوقات بدون داشتن پول شروع می کنند. تقریبا همه ثروت ها با فروش خدمات شخصی به نوعی آغاز می شود. همه افرادی که امروز در صدر هستند یک بار در انتها بودند و بعضی اوقات چندین بار شکست خورده اند. معجزه یادگیری مادام العمر و بهبود شخصی همان چیزی است که شما را از فقر به ثروت، از کمبود تا فراوانی و از دست کم گرفتن به موفقیت و استقلال مالی می برد. همانطور که جیم ران گفت، "آموزش رسمی شما را به زندگی در می آورد، خودآموزی به شما ثروت می بخشد. "

هنگامی که خود را وقف یادگیری و رشد می کنید و در افکار و اعمال خود بهتر و مؤثرتر می شوید، کنترل کامل زندگی خود را به دست می گیرید و سرعت حرکت را به سمت اهداف بالاتر  به طرز چشمگیری افزایش می دهید.


6- عادات سلامتی مثبت

از سلامت جسمی و سلامتی خود بسیار عالی مراقبت کنید. امروز حل کنید که می خواهید زندگی کنید و هشتاد، نود یا یک صد سال سن داشته باشید و هنوز عصرها در حال رقصیدن هستید. غذاهای سالم، طبیعی و مغذی بخورید و آنها را کم کم و در تعادل مناسب بخورید. رژیم غذایی تأثیر فوری و مثبتی بر افکار و احساسات شما خواهد گذاشت.

برای انجام ورزش منظم، حداقل دویست دقیقه حرکت در هفته، پیاده روی، دویدن، شنا، دوچرخه سواری یا کار کردن روی تجهیزات در ورزشگاه تصمیم بگیرید. وقتی به طور منظم ورزش می کنید، احساس خوشبختی و سلامتی بیشتری می کنید و نسبت به فردی که روی صندلی نشسته است و تمام شب را تماشا می کند، استرس و خستگی را کمتر تجربه می کنید.

به خصوص استراحت کافی داشته باشید. شما باید خود را به طور مرتب شارژ کنید، به خصوص هنگامی که دوره های استرس یا مشکل را پشت سر می گذارید. برخی از عواملی که ما را نسبت به انواع مختلف احساسات منفی قرار می دهد عادتهای بهداشتی ضعیف، کمبود خواب، عدم ورزش و کار بدون توقف است. به دنبال تعادل در زندگی خود باشید.


7- انتظارات مثبت

تمرین قانون جذب یکی از قدرتمندترین تکنیکی است که می توانید برای تبدیل شدن به یک فرد مثبت و اطمینان از نتایج مثبت و نتایج بهتری در زندگی خود استفاده کنید. انتظارات شما به پیشگویی های خود تحقق یافته شما تبدیل می شوند. هرچه انتظار دارید یا اعتماد به نفس به نظر می رسد وارد زندگی شما می شود. از آنجا که می توانید انتظارات خود را کنترل کنید، همیشه باید انتظار بهترین ها را داشته باشید.

انتظار می رود وقتی با افراد جدید دیدار می کنید محبوب باشید. انتظار دارید اهداف بزرگی را بدست آورید و زندگی شگفت انگیزی را برای خود ایجاد کنید. هنگامی که مدام انتظار دارید اتفاقات خوبی رخ دهد، بنابر این به ندرت ناامید خواهید شد.

 

 

مرجع

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی