دهکده من

دهکده من

دهکده من

دهکده من

دهکده من

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی
آخرین نظرات

چگونه به یک خوشبین مالی تبدیل شویم؟

چهارشنبه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۹، ۱۰:۲۹ ق.ظ
خوش بین بودن، چه از نظر روحی و چه از نظر مالی، کارساز است. طبق تحقیقات اخیر، خوش بین ها نسبت به بدبین ها عادت های مالی سالم تری دارند. اگرچه تقریباً دو سوم خوش بین ها شروع به ساختن صندوق اضطراری کرده اند، اما کمتر از نیمی از بدبینان همین کار را انجام داده اند...

 

خوش بین بودن، چه از نظر روحی و چه از نظر مالی، کارساز است. طبق تحقیقات اخیر، خوش بین ها نسبت به بدبین ها عادت های مالی سالم تری دارند. اگرچه تقریباً دو سوم خوش بین ها شروع به ساختن صندوق اضطراری کرده اند، اما کمتر از نیمی از بدبینان همین کار را انجام داده اند.

خوشبینان همچنین احتمال بیشتری برای کسب درآمد بیشتر از مزایای شغلی برخوردار هستند. مهمتر از آن، خوش بین ها احساس می کنند که نسبت به امور مالی خود استرس کمتری دارند. اما چگونه می توانید هنگام مدیریت واقعیت های استرس زا ، خوش بینی مالی را پرورش دهید؟

خوش بینی مالی در مورد نادیده گرفتن چالش ها نیست. این در مورد اعتقاد داشتن توانایی شما برای مقابله با آن چالش ها و بهبود منابع مالی با وجود آنها است. در اینجا یاد می گیرید که چگونه  بتوانید شروع به پرورش خوش بینی در زندگی مالی خود کنید.


1- ذهنیت رشد را اتخاذ کنید.

به جای فکر کردن در مورد شرایط مالی خود به عنوان شرایط ثابت که نمی توانید تغییر دهید، در عوض به اقداماتی که می توانید انجام دهید در جهت بهبود سلامت مالی خود فکر کنید که هر لحظه فرصتی را برای انتخاب رفتارهای مالی جدید و بهتر ارائه می دهد. به عنوان مثال، حتی اگر واقعیت مالی شما مانند بدهی های زیاد به نظر برسد، هنوز می توانید رفتارهای مثبت مالی مانند بررسی صورت های خود و گذراندن هر هفته را شروع کنید.


2- پیروزی های کوچک را جشن بگیرید.

اگرچه بررسی اظهارات و هزینه های شما در هر هفته ممکن است تمام مبارزات مالی شما را در طول شب حل نکند، مهم است که این عادت های مالی مثبت را بشناسید و پیروزی های کوچک آنها را جشن بگیرید.

حتی اگر به سادگی پرداخت صورتحساب کارت اعتباری خود در هر ماه و یا جابجایی 5 دلار در حساب پس انداز در هر هفته باشد، پیروزی های کوچک می توانند به شما کمک کنند تا به مرور زمان برنده های بزرگ شوند، که باعث می شود مغز شما شروع به تمرکز روی پیشرفت کند.


3- به مشکلات، موقت فکر کنید.

رشد خوش بینی مالی شما را ملزم می داند که عقب نشینی موقت است. این امر می تواند به ویژه در مقابل ضربات بزرگی مانند از دست دادن شغل شما چالش برانگیز باشد.

چالش هایی که در آن لحظه غیرقابل تحمل می شوند، هنگامی که شما آنها را می پوشاندید موقتاً احساس کنترل می کنید. به ویژه هنگامی که آنها را با جشن پیروزی های کوچک در طول مسیر همراهی می کنید.


4- خود را با خوش بینان احاطه کنید.

اگر متعهد به استفاده از چشم انداز مالی خوش بینانه هستید و حلقه فوری اجتماعی شما در همان تعهدات مشترک نیست، پیروی از آن برای شما دشوارتر خواهد بود.

این بدان معنا نیست که شما باید دوستان و اعضای خانواده خود را که در برابر بدبینی مالی تسلیم شده اند، رها کنید. این بدان معناست که با رشد کردن، باید تلاش آگاهانه ای انجام دهید تا خود را با افرادی که مسیری خوش بینانه اقتصادی را که در آن قرار دارید درک و پشتیبانی کنند.

 

مرجع

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی