دهکده من

دهکده من

دهکده من

دهکده من

دهکده من

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی
آخرین نظرات

5 نکته برای توسعه ذهنیت ایده آل برای موفقیت

چهارشنبه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۹، ۱۰:۳۲ ق.ظ
موفقیت عملی نیست که شما انجام می دهید، این یک روش زندگی است. اگر می خواهید کارهای بزرگی را انجام دهید، بزرگی باید در هر کاری که انجام می دهید منعکس شود.

 

موفقیت عملی نیست که شما انجام می دهید، این یک روش زندگی است. اگر می خواهید کارهای بزرگی را انجام دهید، بزرگی باید در هر کاری که انجام می دهید منعکس شود. بنابراین، صرف نظر از آنچه شما می خواهید انجام دهید، مسیر موفقیت باید با اتخاذ طرز فکر درست شروع شود. در زیر 5 نکته برای توسعه ذهنیت کامل برای موفقیت وجود دارد:


1- تعریف موفقیت چیست؟

اولین قدم برای ایجاد یک ذهنیت برای موفقیت، تعریف معنای موفقیت است. تعیین اهداف برای خودتان، دستیابی به برنامه عمل را برای رسیدن به جاه طلبی های خود آسان تر می کند و به شما انگیزه می دهد تا آن طرح را انجام دهید. همچنین استانداردی را در اختیارتان قرار می دهد تا پیشرفت و تنظیم استراتژی خود را اندازه گیری کنید. بنابراین باید اهداف زندگی یا شغلی را تعریف کنید و سپس در مورد آنچه برای رسیدن به آنها باید انجام دهید فکر کنید.


2- با شهود خود در تماس باشید.

دومین مرحله برای ایجاد یک ذهنیت برای موفقیت این است که با شهود خود در ارتباط باشید. بسیاری تصور می کنند که موفقیت به معنای تصمیم گیری محاسبه شده بر اساس داده های تجربی است. در حالی که شما باید سعی کنید تا حد ممکن تجربی باشید، چنین داده هایی همیشه در دسترس نیست. مهم نیست که مسیر خاص شما باشد، به احتمال زیاد مجبور خواهید شد در بعضی از مواقع در طول زندگی یا شغل خود تصمیم بگیرید که در آن پاسخی محاسبه نشده وجود ندارد.

در این شرایط باید بتوانید به شهود خود گوش کنید. اگرچه این منبع اطلاعات کاملی نیست، شهودهای ما غالباً می توانند مشکلات را سریعتر از آن چیزی که فکر آگاهانه می توانند مرتفع کنند. این امر به شما امکان می دهد تا در موقعیت های دشوار، تصمیم های تعیین کننده ای بگیرید.


3- همیشه یک نگرش مثبت داشته باشید.

هرگز ارزش یک نگرش مثبت را در رسیدن به اهداف خود دست کم نگیرید. مهم نیست مسیری را که شما دنبال می کنید، می توان به راحتی و یا ناکام ماندن ها برای رسیدن به اهداف خاص، دلسرد شد. تفکر مثبت به معنای شناسایی این اشکالات به عنوان فرصت یادگیری است. این امر باعث می شود که بر شکست های کوچک غلبه کرده و تلاش خود را به سمت اهداف خود ادامه دهید.


4- اقدام کنید.

شما باید افکار خود را به عمل منتقل کنید. علاوه بر افکار مثبت، طرز فکر برای موفقیت نیز مستلزم تولید فکر شماست. هر زمان که به اهداف یا موانع خود برای رسیدن به آنها فکر می کنید، باید بتوانید اقدامات واضحی را که می توانید در پاسخ به آنها انجام دهید، شناسایی کنید. هرچه راحت تر بتوانید ایده یا تمایل را به یک عمل منتقل کنید، پیشرفت در اهداف شما آسان تر خواهد بود.


5- مسئولیت کامل را به عهده بگیرید.

طرز فکر برای موفقیت به معنای این است که بتوانید مسئولیت تمام کارهایی را که انجام می دهید، چه خوب و چه بد بر عهده بگیرید. اگر در طول مسیر اشتباه کنید یا به کسی آسیب رسانده اید، مسئولیت این امر را حفظ کنید. همچنین شما را ترغیب می کند که در آینده فکر کنید که چگونه می توانید از آن اشتباه جلوگیری کنید.

به همین ترتیب، اگر کاری را انجام دادید، باید مسئولیت آن را به عهده بگیرید. فقط در این صورت دیگران متوجه خواهند شد که چه کاری می توانید انجام دهید و از شما در مسیر موفقیت حمایت می کنند.

 

 

مرجع

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی