دهکده من

دهکده من

دهکده من

دهکده من

دهکده من

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی
آخرین نظرات

علائم و راه های درمان واریس پا

چهارشنبه, ۲۰ فروردين ۱۳۹۹، ۱۰:۲۱ ق.ظ
درمان واریس پا یا عروق عنکبوتی از جمله درگیری های مردم و به ویژه زنان است. چراکه واریس پا علی رغم اثر منفی بر زیبایی پوست که باعث کاهش اعتماد به نفس مبتلایان می شود.

 

 
1-واریس پا چیست:

واریس پا یا عروق عنکبوتی، شایع‌ ترین بیماری عروقی انسان است که اغلب زنان باردار و افراد مسن به آن مبتلا هستند. به سیاهرگ های بزرگی که ورم کرده و به هم پیچیده اند و به رنگ های آبی، قرمز یا به رنگ خود پوست روی سطح پوست ظاهر می شوند رگهای واریسی می گویند. عروق عنکبوتی معمولاُ شبیه شبکه ی تار عنکبوت دیده می شوند.


2-علت واریس پا چیست:

رگ های واریس و عروق عنکبوتی در واقع رگ های آسیب دیده ی بدن شما هستند و زمانی که دریچه های کوچک یک طرفه ای درون رگ ها ضعیف شوند، به وجود می آیند. در رگ های سالم این دریچه ها خون را به صورت یک طرفه به قلبمان می فرستند؛اما زمانی که این دریچه ها ضعیف شوند اجازه می دهند جریان خون به عقب برگردد و داخل رگ ها جمع شوند. این تراکم خون درون رگ، موجب فشار به دیوار ی عروق می شود. در اثر این فشار مداوم، دیواره ضعیف و متورم شده و در نهایت واریس و عروق عنکبوتی پدیدار می شوند.


3-چه کسانی به واریس پا مبتلا می‌شوند:

احتمال بروز بیماری واریس در برخی افراد بیشتر است. به عبارت دیگر، اگر یکی از اعضای خانواده تان سابقه ی ابتلا به بیماری واریس را داشته باشد، شما بیش از سایر افراد در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دارید.همچنین به یاد داشته باشید که اگر شما بیشتر اوقات برای مدت طولانی به حالت ایستاده و یا نشسته هستید ممکن است در آینده ای نه چندان دور دچار این مشکل می شوید. افزایش سن، بارداری، تابش نور خورشید و تغییرات هورمونی یا وارد شدن آسیب نیز از دیگر دلایل بروز عروق عنکبوتی است.


4-راه های درمان واریس پا:

متخصصین پوست بهترین روش درمان را متناسب با شرایط بیمار برای تسکین علائم واریس و عروق عنکبوتی پیشنهاد می کنند. گزینه های درمانی بیماری واریس شامل شیوه های خودمراقبتی و در مراحل پیشرفته جراحی های ساده و سرپایی است.


5-جوراب واریس:

این جوراب ها با اعمال فشار مدوام به بازگشت جریان خون به قلب کمک می‌کنند. این فشار مداوم تورم در بخش های پایینی پا را کاهش داده و از لخته شدن خون جلوگیری می کند. با وجود پوشیدن این جوراب ها ممکن است باز هم عروق واریسی و عنکبوتی خود را ببینید.توجه داشته باشید که پیش از خرید جوراب های واریس لازم است حتماً با یک متخصص پوست مشورت کنید تا جورابی با اندازه و فشار مناسب را به شما پیشنهاد کند.


6-اسکلروتراپی یا درمان عروق واریسی:

اسکلروتراپی از رایج ترین روش های درمانی موجود برای عروق واریسی است. متخصصان پوست طی سال ها موفق شده اند اسکلروتراپی را ایمن تر کنند و نتایج بهتری به بیماران ارائه کنند. امروزه متخصصان پوست از این روش برای درمان عروق واریسی و عنکبوتی کوچک استفاده می کنند. اگر تصمیم به اسکلروتراپی دارید، بهتر است با فرآیند درمانی آن آشنا شوید.


7-درمان واریس پا با لیزر:

متخصصین پوست اغلب برای درمان مویرگ‌ های عنکبوتی و عروق کوچک واریسی از لیزر استفاده می کنند. در این روش درمانی متخصص پوست پرتو (نور) لیزر را به طور مستقیم بر روی رگ های آسیب دیده می تاباند، مویرگ های عنکبوتی بلافاصله محو می شوند.
 

 

مرجع

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی