دهکده من

دهکده من

دهکده من

دهکده من

دهکده من

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی
آخرین نظرات

3 قدم ساده برای کاهش وزن سریع

دوشنبه, ۱۸ فروردين ۱۳۹۹، ۱۱:۱۶ ب.ظ

روش های زیادی برای از دست دادن سریع وزن اضافی وجود دارد. با این حال، اکثر آنها شما را گرسنه و ناراضی می سازند. اگر اراده آهنین ندارید، گرسنگی باعث می شود که سریع از این برنامه ها کنار بکشید.

 

روش های زیادی برای از دست دادن سریع وزن اضافی وجود دارد. با این حال، اکثر آنها شما را گرسنه و ناراضی می سازند.  اگر اراده آهنین ندارید، گرسنگی باعث می شود که سریع از این برنامه ها کنار بکشید. این برنامه  به صورت زیر می باشد:

اشتهای خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.
فوری و بدون گرسنگی وزن خود را کاهش دهید.
در عین حال سلامت متابولیک خود را بهبود ببخشید.

در اینجا یک برنامه ساده 3 مرحله ای برای لاغری سریع وجود دارد.


1- کاهش مصرف قند و نشاسته

مهم ترین قسمت، کاهش دادن قندها و نشاسته ها (کربوهیدرات ها) است. با انجام این کار  سطح گرسنگی شما کاهش یافته و در نتیجه می توانید کالری کمتری مصرف کنید. اکنون به جای سوختن کربوهیدرات برای انرژی، بدن شما شروع به تغذیه چربی های ذخیره شده می کند. و یکی دیگر از مزایای کاهش کربوهیدرات این است که سطح انسولین را پایین می آورد و باعث می شود کلیه های شما سدیم و آب اضافی را از بدن شما خارج کند. طبیعی است که در هفته اول براساس این روش، چربی بدن و هم وزن آب تا 10 پوند(معادل 4.5 کیلوگرم) و یا بیشتر را از دست بدهید.


2- پروتئین ، چربی و سبزیجات بخورید

هر یک از وعده های غذایی شما باید دارای یک منبع پروتئین، یک منبع چربی و سبزیجات کم کربوهیدرات باشد. ساخت وعده های غذایی شما از این طریق، به طور خودکار میزان مصرف کربوهیدرات را به محدوده توصیه شده 20 تا 50 گرم در روز می رساند.

منابع پروتئینی :
گوشت: گوشت گاو، بره و ...
ماهی و غذاهای دریایی: ماهی غزل آلا، میگو و ...
تخم مرغ: تخم مرغ های کامل با زرده بهترین هستند.

اهمیت خوردن مقدار زیادی پروتئین را نمی توان زیاده روی کرد. 80 تا 100 کالری در روز سوخت و ساز(متابولیک) بدن را تقویت می کند. فقط با افزودن پروتئین به رژیم غذایی خود شما را چنان کامل کنند که به طور خودکار 441 کالری کم تر در روز بخورید.  وقتی نوبت به کاهش وزن می رسد، پروتئین پادشاه مواد مغذی است.

سبزیجات کم کربوهیدرات :
گل کلم
اسفناج
گوجه فرنگی ها
جوانه بروکسل
کلم
کاهو
خیار
....

در برنامه غذایی خود این سبزیجات کم کربوهیدرات را بیاورید.  شما می توانید مقادیر زیادی از آنها را بدون اینکه بیش از 20-50 کربن خالص در روز بخورید، میل کنید. یک رژیم غذایی که بیشتر بر اساس گوشت و سبزیجات ساخته شده است حاوی تمام فیبرها، ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای سالم بودن است.

منابع چربی :
روغن زیتون
روغن نارگیل
روغن آووکادو
کره

2-3  وعده غذایی در روز میل کنید. از خوردن چربی نترسید، زیرا تلاش برای انجام  مصرف کم کربوهیدرات و هم کم چربی همزمان یک دستور العمل برای شکست است. این باعث می شود احساس شکست کنید و از برنامه رها شوید.


 3-  بلند کردن وزنه، 3 بار در هفته

شما نیاز به ورزش کردن برای کاهش وزن در این برنامه ندارید اما توصیه می شود که هفته ای 3-4 بار به ورزشگاه بروید. ابتدا نرمش انجام دهید و کمی وزنه بلند کنید. با بلند کردن وزنه، شما کالری زیادی می سوزانید و از کند شدن متابولیسم جلوگیری می کنید، که این یک عارضه مشترک کاهش وزن است. اگر بلند کردن وزنه ها گزینه ای برای شما نیست، انجام برخی از تمرینات قلبی مانند پیاده روی، آهسته دویدن، دوچرخه سواری یا شنا کافی خواهد بود.

 

 

مرجع

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی