دهکده من

دهکده من

دهکده من

دهکده من

دهکده من

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی
آخرین نظرات

11 غذایی که باید هنگام کاهش وزن از آن اجتناب کرد

دوشنبه, ۱۸ فروردين ۱۳۹۹، ۱۱:۱۵ ب.ظ

غذاهایی که می خورید میتوانند تأثیر عمده ای بر وزن شما داشته باشند. بعضی از غذاها مانند ماست پرچرب، روغن نارگیل و تخم مرغ به کاهش وزن کمک می کنند.

 

غذاهایی که می خورید میتوانند تأثیر عمده ای بر وزن شما داشته باشند. بعضی از غذاها مانند ماست پرچرب، روغن نارگیل و تخم مرغ به کاهش وزن کمک می کنند. سایر غذاها به ویژه محصولات فرآوری شده و تصفیه شده میتوانند باعث افزایش وزن شوند . در اینجا 11 ماده غذایی برای جلوگیری از کاهش وزن در اینجا آورده شده است.


1- سیب زمینی سرخ شده

سیب زمینی سرخ کرده و چیپس سیب زمینی که کالری بسیار بالایی دارند و به راحتی می توانید خیلی از آنها را میل کنید. و مطالعات نشان می دهد که مصرف چیپس سیب زمینی در هر وعده بیشتر از هر ماده غذایی دیگر افزایش وزن به همراه داشته باشد. علاوه بر این، سیب زمینی های پخته شده، برشته شده یا سرخ شده ممکن است حاوی مواد سرطانی به نام آکریلامیدها باشد. بنابر این بهتر است سیب زمینی آب پز بخورید.


2- نوشیدنی های قندی

نوشیدنی های قندی می توانند بر وزن و سلامت عمومی شما تأثیر منفی بگذارند. اگر کاهش وزن هدف شماست، پس ترک کردن نوشابه و نوشیدنی های مشابه می تواند تأثیر بزرگی داشته باشد.  

3- نان سفید

نان سفید از آرد بسیار ریز تهیه می شود و میتواند سطح قند خون شما را زیاد کرده و منجر به پرخوری شود. با این حال، بسیاری از انواع دیگر نان وجود دارد که می توانید مصرف کنید.


4- آب نبات چوبی

میله های آب نبات از ترکیبات ناسالم مانند شکر، آرد تصفیه شده و روغن های اضافه شده تشکیل شده است. آنها کالری بالایی دارند.


5- بیشتر آب میوه ها

آب میوه دارای کالری زیاد و قند اضافه شده است، اما معمولاً فاقد فیبر است، بهتر است به میوه های کامل بچسبید.


6- شیرینی، کلوچه و کیکها.

شیرینی ها، کلوچه ها و کیک ها اغلب حاوی مقادیر زیادی قند اضافه شده، آرد تصفیه شده و گاهی چربی ترانس هستند.  این غذاها کالری بالایی دارند اما بسیار کامل نیستند.


7-برخی از انواع الکل (مخصوصاً آبجو)

الکل کالری بیشتری نسبت به کربوهیدرات و پروتئین با حدود 7 کالری در هر گرم فراهم می کند. با این حال شواهد در مورد الکل و افزایش وزن مشخص نیست.


8- بستنی

بستنی فوق العاده خوشمزه اما بسیار ناسالم است و کالری بالایی دارد و بیشتر انواع آن قند و شکر است.


9- پیتزا

   پیتزاهای تجاری اغلب از مواد کاملاً تصفیه شده و فرآوری شده ساخته می شوند. یک پیتزا خانگی با مواد سالمتر گزینه بسیار بهتری است.


10-نوشیدنی قهوه با کالری بالا

قهوه ساده و سیاه میتواند بسیار سالم باشد و به شما در سوزاندن چربی کمک کند. با این حال، نوشیدنی های قهوه پر کالری که حاوی مواد مصنوعی هستند، بسیار ناسالم و چاق کننده هستند.


11-غذاهای پر قند اضافه شده

شکر اضافه شده بدترین ماده افزوده شده به رژیم غذایی مدرن است. که مقادیر اضافی آن به برخی از جدی ترین بیماری های جهان امروزه مرتبط است. غذاهای پر قند اضافه شده معمولاً مقادیر زیادی کالری خالی را تأمین می کنند. نمونه هایی از غذاهایی که ممکن است حاوی مقادیر زیادی قند اضافه شده باشند شامل غلات صبحانه شیرین و ماست کم چرب است.        

 

 

مرجع

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی