دهکده من

دهکده من

دهکده من

دهکده من

دهکده من

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی
آخرین نظرات

تکالیف زیاد، وقت کم - بخش دوم

جمعه, ۱۵ فروردين ۱۳۹۹، ۱۲:۴۲ ق.ظ

در مطلب قبل در ارتباط با تکالیف دانش آموزان دانستیم باید یاد بگیریم که متخصصان درباره مقدار مناسب تکالیف و تفاوت بین تکالیف هوشمندانه و تکالیف سنگین و راه کارهای مفیدی که کودکان با استفاده از آن ها می توانند بهترین نتیجه را از مطالعه بگیرند، چه می گویند.


اگر کودک در مرز فروپاشی است

نسبت به نشانه های فرسودگی آگاه باشید: نا امیدی ممتد، از دست دادن انگیزه و کاهش علاقه به یادگیری. و برای صحبت کردن آماده باشید. کالیش می گوید «والدین می ترسند که به آن ها برچسب دردسر ساز و به کودکانشان برچسب مشکل، زده شود. اما اگر در ابتدای سال حجم تکالیف زیاد است، در ادامه سال کمتر نخواهد شد. قبل از آنکه کودک از مدرسه بدش بیاید، باید کاری انجام دهید».


در ادامه راهنمایی برای والدین ارائه می شود:

1. تحقیق کنید. وبسایت مدرسه را بررسی کنید و ببینید که قانونی برای تکالیف وجود دارد یا نه و آیا اینکه تکالیف فرزند شما بیش از حد می باشند یا خیر. میزان تکالیف و زمان مورد نیاز برای انجام آن ها را ثبت کنید.

2. با والدین دیگر مشورت کنید. اگر فکر می کنید یک تکلیف خاص، بسیار سخت است، به دیگر والدین ایمیل بزنید تا ببینید نظر آن ها هم همین است یا خیر. و اگر آن ها هم موافق هستند پیشنهاد دهید تا همه معلم را در جریان بگذارند. هر چه تعداد والدین بیشتر باشد، تاثیر آن بیشتر خواهد بود و معلم تکالیف را آسان تر خواهد کرد.

3. به طور خصوصی با معلم صحبت کنید. به روشی همکاری کننده با معلم صحبت کنید و اگر پاسخ مناسبی دریافت نکردید و یا گفت تکالیف بر اساس قوانین مدرسه هستند بگویید «اما این روش برای فرزند من جوابگو نیست». کالیش می گوید «معلمان اغلب نمی دانند که تکالیف چقدر می توانند استرس زا باشند و اکثر آن ها می خواهند کاری انجام دهند».

4. با مدیر مدرسه صحبت کنید. قبل از اینکه این کار را انجام دهید، در جلسه والدین شرکت کنید و از آن ها بخواهید تا نظر خود را درباره حجم تکالیف بنویسند و موافقت خود را اعلام کنند. سپس با مدیریت تماس بگیرید و از آن ها بخواهید تا به موضوع رسیدگی کنند.


تکلیف خوب در مقابل تکلیف بد

اکثر متخصصان موافق هستند که تکالیف خانه، برای مرور و تقویت مطالب ارائه شده در کلاس آن روز است. به طور ایده آل، تکلیف باید حس کنجکاوی را به کودک القا کند و به کودکان یاد دهد تا به طور موثر درس بخوانند از جمله اینکه چگونه زمان خود را بین کارهای سخت و آسان تقسیم کنند و حافظه خود را بیازمایند و در نتیجه می توانند به طور مادام العمر مطالب را یاد بگیرند. اما تعداد زیادی از معلمان آموزش ندیده اند و نمی دانند چه تکالیفی برای دانش آموزان مفید تر هستند. طبق گفته های هریس کوپر، تحقیقات نشان می دهند که موثرترین تکالیف به صورت زیر هستند:

ترکیبی باشند. سوالات باید ترکیبی از سوالات آسان و سخت باشند نه اینکه فقط مجموعه ای از سوالات سخت باشند. در این صورت کودکان آن را آسان تر درک می کنند و از انجام آن لذت می برند.
 

ادامه مطلب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی