دهکده من

دهکده من

دهکده من

دهکده من

دهکده من

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی
آخرین نظرات

خصوصیات بیان مسئله

سه شنبه, ۱۲ فروردين ۱۳۹۹، ۱۱:۳۹ ق.ظ

در کار ها و پژوهش های علمی روش و فنون منحصر به فردی برای نگارش موجود است . پروپزال، اولین هدف نگارش یک مقاله علمی و یا پایان نامه می باشد که نخستین مبحث آن بیان مسئله می باشد ؛ اولین دلیل چون و چرایی  تحقیقات در قالب بیان مسئله پدیدار می شود .

مححقان در مطالعات خود و طرح مسئله های علمی که در قالب مقالات و پایان نامه ها درج می شود نیازمند پروپزال نویسی هستند که بیان مسئله نیز یکی از بخش های اصلی پروپزال را تشکیل می دهد ، بیان مسئله شامل بخش های متنوعی است که در این متن برای شما از نکات و خصوصیات اصلی آن  را گردآوری کرده ایم ،شما می توانید برای به نگارش در آوردن  مقالات خود از این نکات ذیل بهره جسته و به بار علمی مقاله خود بیفزایید؛ برای نوشتن بیان مسئله به نکات و خصوصیات زیر توجه کنید:

-    همبستگس و انسجام مطالب در بیان مسئله بسیار مهم است؛ پراکنده گویی و عدم وجود ارتباط منطقی بین قسمت های مختلف بیان مسئله امری بسیار رایج است زمانی می توان بیان نمود که انسجام کافی وجود وارد که حذف یا جابجایی حتی یک پاراگراف باعث دشوار شدن درک مطلب می شود.
-    بیان مسئله خوب از یک کل شروع شده و به تدریج به جزییات می پردازد، شروع از یک کل باعث جذابیت بیشتر متن می شود.
-    حتما باید کلمات و مصادیق جدیدی که در منشور تحقیق زیاد مورد استفاده قرار می گیرد و یا کلماتی که اختصاصا شما برای تحقیق خود ساخته اید را در بیان مسئله وارد نمایید.
-    پاراگراف آخر بیان مسئله باید روشن و دقیق هدف عالی و نهایی تحقیق را بیان نماید.
-    در بیان مسئله نباید فرافکنی زیاد و ادعاهای بزرگ داشته باشید.
-    نباید به شکل تمسخر آمیز نتایج تحقیقات دیگران را زیر سوال ببرید.

 

ادامه مطلب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی