دهکده من

دهکده من

دهکده من

دهکده من

دهکده من

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی
آخرین نظرات

خستگی تصمیم گیری چیست؟ + راه های مقابله با آن

سه شنبه, ۱۲ فروردين ۱۳۹۹، ۱۱:۳۳ ق.ظ

تصور کنید در حال انجام ورزش روزانه خود هستید و در دقایق پایانی، دیگر به سختی می‌توانید حرکت دیگری را انجام دهید.ماهیچه‌های شما دچار خستگی زیاد شده اند و توانایی فیزیکی‌تان کاهش پیدا کرده است. این مفهوم و تصور را می‌توان برای توانایی‌های ذهنی نیز به کار برد، که آن را «خستگی تصمیم گیری» می‌نامند. در این مقاله ابتدا با مفهوم «خستگی تصمیم گیری» و تأثیر منفی آن بر روی انتخاب‌ها آشنا می‌شوید، سپس استراتژی‌هایی را برای پیشگیری یا کاهش این تاثیرات به شما معرفی خواهیم کرد.


خستگی تصمیم گیری چیست؟

خستگی تصمیم گیری به این موضوع اشاره دارد که پس از یک دوره طولانی از تصمیم گیری‌های مختلف، کیفیت قدرت و توانایی شما در گرفتن تصمیمات مناسب کاهش پیدا خواهد کرد. به عبارت ساده؛ زمانی که مجبور می‌شوید در طول روز تصمیمات سختی بگیرید، این موضوع باعث خواهد شد که در انتهای روز به راحتی تصمیمات نامناسبی بگیرید.

آشنایی با مفهوم «خستگی تصمیم گیری» می‌تواند به شما در ایجاد تغییرات مثبت در سبک زندگیتان کمک کند تا بتوانید انرژی و قدرت ذهنی خود را برای گرفتن تصمیمات مهم ذخیره کنید.


تاثیر خستگی تصمیم گیری در زندگی

خستگی تصمیم گیری توضیح می‌دهد که چرا ممکن است در طول روز به دنبال میانبر‌هایی برای تصمیمات خود باشید. حتی ممکن است به این نتیجه برسید که در برابر تصمیمات خود تسلیم شده و هیچ کاری انجام ندهید.

ادامه مطلب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی