دهکده من

دهکده من

دهکده من

دهکده من

دهکده من

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی
آخرین نظرات

اصول و نکات نگهداری از گل ها در فصل پاییز و زمستان

سه شنبه, ۱۲ فروردين ۱۳۹۹، ۱۱:۳۴ ق.ظ

با رسیدن فصل سرما یکی از پدیده‌های شایع برای گیاهان، سرمازدگی و خشک شدن برگ‌هاست؛ به ویژه برای گل‌ها و گیاهانی که در تراس و فضای باز کاشته شده‌اند. سرمای هوا به شدت بر گل‌ها اثرگذار است و در صورت عدم حفاظت در برابر کاهش درجه حرارت محیط، گیاه آسیب دیده و احتمال دارد به طور کامل از بین رود. این مقاله یک راهنمای کاربردی برای نگهداری از گل‌ ها در فصل پاییز و زمستان است.


اصول نگهداری از گل‌ ها در فصل پاییز و زمستان

1) حفاظت در برابر سرما

زنده ماندن گیاه در برابر سرما به میزان محافظت گیاه، تحمل و حساسیت گل به سرما دارد. برای حفاظت گل در برابر سرما می‌توانید از روش‌های زیر کمک بگیرید.


انتقال تدریجی گیاه به درون خانه

اگر امکان جابه‌جایی گیاه و انتقال آن به محیط درون خانه وجود دارد، ساده‌ترین راه برای حمایت گیاه در برابر سرمای هوا، انتقال تدریجی گل به محیط درون ساختمان و جایی مانند پشت پنجره‌ها و پارکینگ‌های سربسته است. به این منظور گیاهان مد نظر را با شروع سرما برای دو هفته در محیطی سایه قرار دهید تا گیاه به تدریج به نور کم عادت کند و سپس به طور کامل آن‌ها را به درون خانه انتقال دهید.


استفاده از پوشش و درست کردن فضای حفاظت شده

برای حفاظت گیاهان در برابر سرمای محیط می‌توانید با پارچه ضخیم و یا نایلون پوششی مانند گلخانه برای گیاهان درست کنید. توجه داشته باشید حتما قسمتی را برای برقراری جریان هوا و تهویه گیاه در نظر بگیرید. برای نگهداری از گل‌ ها در فصل پاییز و زمستان می‌توانید از پوشش‌های خانگی استفاده کنید و یا از انواعی که در فروشگاه‌های گل و گیاه به صورت آماده تهیه شده است، کمک بگیرید.

ادامه مطلب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی