دهکده من

دهکده من

دهکده من

دهکده من

دهکده من

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی
آخرین نظرات

داروهای گوارشی

دوشنبه, ۱۱ فروردين ۱۳۹۹، ۰۹:۳۱ ب.ظ

انواع قرص ها

قرص های با پوشش قندیSugar coated(S.C) Tab:

در این شکل دارویی هسته مرکزی را با شربت پوشش داده اند.طعم و بوی دارو حس نمی شود و دارو در مقابل نور به طور نسبی محافظت می شود.
قرص های S.C عموما دارای ظاهر زیبا و خوش رنگ هستند. از این رو شایع ترین اشکال داروی مسموم کننده کودکان است.
ساخت پرزحمت و وقت گیر آن ها از معایب آن ها است.
به قرص هایS.C ، دراژه نیز گفته می شود.
مانند ایبوپروفن که داروی ضد درد است.


قرص های دارای پوشش لایه نازکFilm coated (F.C) Tab:

در این نوع قرص ها یک لایه پلیمری نازک بر روی هسته مرکزی کشیده شده است. مزایای آن مانندS.C است با این تفاوت
که ظاهر زیبایی ندارد. مانند پروپرانولول.
 

ادامه مطلب

  • va re

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی