دهکده من

دهکده من

دهکده من

دهکده من

دهکده من

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی
آخرین نظرات

از درون اتم چه خبر است

دوشنبه, ۱۱ فروردين ۱۳۹۹، ۰۹:۳۵ ب.ظ

کوچکترین ذره سازنده ماده 

تا حدود 150 سال پیش دانشمندان اعتقاد داشتند. اتم کوچک‌ترین ذره سازنده ماده است. با پیشرفت علم و فناوری، دانش و پژوهش گسترش یافت و اطلاعات بیشتری به دست آمد. این اطلاعات نشان داد اتم ها نیز از ذره کوچک‌تری ساخته شده‌اند


ذره های سازنده اتم

همه مواد از اتم ساخته شده‌اند. اتم ها نیز از ذره کوچک‌تری به نام الکترون، پروتون و نوترون تشکیل شده‌اند. این ذره‌ها مانند سایر مواد جرم دارند به طوری که جرم پروتون با نوترون تقریبا برابر است در حالی که جرم الکترون در مقایسه با دو ذره دیگر بسیار ناچیز است.


تعداد پروتن،عدد اتمی 
تعداد پروتون علی اتم هر عنصر را عدد اتمی آن می گویند. تعداد پروتون های اتم هر عنصر معین و ثابت است. با تغییر تعداد پروتون ها، نوع اتم نیز تغییر می کند، برای مثال وقتی می گویند عدد اتمی کربن برابر 6و عدد اتمی هیدروژن برابر یک است، نتیجه می گیریم که هر اتم کربن برابر 6 پروتون وهر اتم هیدروژن یک پروتون دارد

 ادامه مطلب

  • va re

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی