دهکده من

دهکده من

دهکده من

دهکده من

دهکده من

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی
آخرین نظرات

چه عواملی باعث سکته مغزی در خانم ها می شود؟

جمعه, ۱۵ فروردين ۱۳۹۹، ۱۲:۵۵ ب.ظ

عوامل مختلفی برای بروز سکته مغزی در خانم‌ها وجود دارد که در این مقاله 7 مورد از این عوامل مهم ذکر شده است.

امروزه در سرتاسر جهان سکته مغزی یکی از مهم ترین عوامل مرگ و میر در خانم ها محسوب می شود. عوامل متعددی در بروز این مشکل فلج کننده وجود دارد. برخی عوامل خطر سکته مغزی در خانم ها و آقایان متفاوت است بنابراین خانم ها باید به برخی عوامل بیشتر دقت کنند. در این مطلب هفت مورد از این عوامل مهم را ذکر می کنیم.


مشکل قلبی

فیبریلاسیون دهلیزی (شایع ترین نوع ضربان قلب نامنظم) یکی از عوامل مهم بروز سکته مغزی است که در خانم ها بیش از آقایان تاثیر دارد. چون اکثر خانم ها دچار فیبریلاسیون دهلیزی هستند و از طرف دیگر به خاطر اینکه خانم هایی که به این مشکل مبتلا هستند بیش از آقایان با عوارض عروقی آن مواجه می شوند.

برای مقابله و پیشگیری از این مشکل باید به پزشک مراجعه کرد. اگر میزان خطر بالا باشد مصرف داروهای ضدانعقاد خون می تواند به پیشگیری از بروز مشکلات جدی تر کمک کند.


عدم تحرک بدنی کافی

بی تحرکی یکی از عوامل خطرناک بروز سکته مغزی است. نتایج پژوهشی که در سال های اخیر توسط محققان فرانسوی انجام شده نشان می دهد فقط 53 درصد خانم ها توانسته اند آن میزان که سازمان بهداشت جهانی توصیه می کند تحرک بدنی داشته باشد.

متخصصان توصیه می کنند خانم های بین 18 تا 64 سال در طول هفته حداقل باید 150 دقیقه ورزش با شدت متوسط داشته باشند و یا اینکه هر هفته 75 دقیقه ورزش های قدرتی با شدت بالا انجام دهند. البته ترکیب فعالیت های سبک و شدیدتر می تواند برای سلامتی مفیدتر باشد. توصیه می کنیم خانم ها تحرک بدنی منظم داشته باشند. این کار خطر بروز سکته مغزی را به میزان یک سوم کاهش می دهد.


ابتلا به دیابت

دیابت یکی از عوامل شناخته شده سکته مغزی در آقایان و خانم ها است. اما به عقیده محققان تاثیر این عامل در خانم ها بیشتر از آقایان است. برای پیشگیری اولیه از ابتلا به دیابت و در نتیجه آن پیشگیری از بروز سکته مغزی لازم است که خانم ها فعالیت بدنی منظم داشته باشند و از بروز اضافه وزن خودداری کنند.

علاوه براین خانم ها باید به طور مربت قند و فشار خون را کنترل کنند. چون اینها نیز جزو عوامل بروز دیابت هستند. خانم هایی که به دیابت مبتلا هستند باید با دقت بیشتری بیماری خود را کنترل کنند، چون قدرت مخرب دیابت در خانم ها به مراتب بیشتر از آقایان است.

ادامه مطلب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی