دهکده من

دهکده من

دهکده من

دهکده من

دهکده من

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
بایگانی
آخرین نظرات

چرا جنین در طول شب حرکت می کند یا لگد می زند؟

جمعه, ۱۵ فروردين ۱۳۹۹، ۱۲:۵۷ ب.ظ

جنین شما دائم حرکت نمیکند. گاهی اوقات زمان خواب و استراحت اوست و گاهی اواقات بیدار است و می چرخد. اگر در سونوگرافی حرکت جنین را ندیدید ممکن است او در حال استراحت باشد.

اولین تکان خوردن جنین در شکم مادر، احساس فوق‌العاده‌ای برای زنان باردار ایجاد می‌کند که منحصر به فرد است؛هر چند جنین از هفته هفتم یا هشتم شروع به تکان خوردن می کند و در سونوگرافی می توان این مسئله را مشاهده کرد ولی تکان خوردن جنین در داخل رحم معمولاً قبل از هفته های 16 تا 22 احساس نمی شود. مادرانی که قبلاً حامله بوده اند زودتر از مادران شکم اول این تکان های کوچک را که اصطلاحاً "لگد زدن" خوانده می شوند حس می کنند. وضعیت فیزیکی هم در احساس کردن این تکان ها نقش دارد؛ زنان لاغر تکان ها را راحت تر از زنان چاق حس می کنند.

در ابتدا تعداد تکان ها کم و فاصله آنها زیاد است و ممکن است در حد چند تکان در روز باشد. در واقع جنین مرتب تکان خورده و ضربه می زند ولی بیشتر ضربه ها قدرت کافی برای حس شدن توسط مادر را ندارند. ولی در سه ماهه دوم ضربات شدید تر و بیشتر می شوند. نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که الگوی تکان خوردن همه جنین ها یکسان نیست بنابراین تجارب مادران در این زمینه ممکن است متفاوت باشد. تا زمانیکه حرکات جنین یک الگوی ثابت داشته و چندان تغییر نکند می توان گفت که مشکلی وجود ندارد.

جنین معمولا مانند نوزاد تازه متولد شده، بیشتر اوقات خواب است. این تنها یک شباهت از بین هزاران شباهت بین نوزاد و جنین است. جنین در 32 هفتگی، به اندازه ای رشد کرده است که بتواند صداها را بشنود، حافظه اش شکل گرفته است و به اطراف حرکت می کند. جنین ها 90 تا 95 درصد از اوقات خواب هستند.


تکان خوردن جنین در شکم در چه هفته ای از بارداری؟

با سونوگرافی تصویر دقیقی از حرکات جنین در داخل رحم و شکم مشخص میشود. ممکن است جنین از خیلی قبل تر حرکات خود را شروع کرده باشد اما شما متوجه آن نشده اید، و یا با رشد جنین و تکامل آن نوع حرکت جنین نیز تغییر می کند. اگر خوش شانس باشید زمان سونوگرافی جنین شما بیدار باشد. در آنصورت هر گونه حرکت و جنبش و جوش جنین را می توانید ببینید.

در هفته هفتم بارداری و هفته هشتم بارداری جنین شما شروع به جنبش می کند. خود را خم کرده و حرکات تکان دهنده انجام می شود. در هفته نهم بارداری، جنین می تواند سکسکه کند و انگشتان ظریف و کوچکش را حرکت دهد. همچنین او میتواند در این مرحله بمکد و بلع داشته باشد.

در هفته دهم بارداری او می تواند دستهایش را نزدیک صورتش کند و فک و آرواره اش را باز کرده و خود را بکشد. در هفته دوازدهم بارداری او شرووع به خمیازه کشیدن می کند. در هفته چهاردهم بارداری او شروع به حرکت دادن چشم ها می کند. در هفته پانزدهم بارداری، او انگشت شصت خود را می مکد و اگر سونوگرافی انجام دهید و در آن لحظه انگشت خود را بمکد مشخص میکند که کودک شما دست چپ است یا دست راست.

بعد از گذر از این هفته های بارداری، حرک جنین قوت می گیرد طوری که شما این حرکات را احساس کنید. در ابتدا جنین حرکات آرامی داد مانند یک لرزش یا حرکت سراسیمه، ترکیدن حباب آب ، یا یک حرکت موجی، گهگاهی شما حس می کنید که گاز یا هوا در داخل شکمتان حرکت کرده است. مقاله ای کامل در زمینه با عنوان " احساس حرکت جنین شبیه چه چیزی است" را مطالعه کنید.

در انتهای بارداری، جنین شما در مدت زمان های طولانی استراحت می کند. گاهی در یک زمان 20 دقیقه او هیچ حرکتی ندارد و گاهی این مدت زمان به 50 دقیقه تا 75 دقیقه هم ممکن است برسد. گاهی هم شما اینگونه احساس می کنید زیرا قادر نیستید که تمام حرکت جنین را بشمارید و حس کنید.
 

ادامه مطلب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی